Verkligen helt totalt slut!


Idag klockan 13.00 hade vi en extra dressyrlektion för våran bästa ridlärare. Jag fick min lilla Majsan som var sååå seg idag! Men jag fick fram henne ibland men det märks att hon haft ett jullov iallafall haha, lill gumman. Men det var riktigt mysigt att få rida henne igen och att få mysa med henne. Att rida för Ingela var också super kul, hon körde hårt med oss jag var verkligen helt slut i slutet haha, shit vad jag har kramp i både ben och armar nu. Men jag är rätt så nöjd med dagens lektion men det har gått bättre, tyvärr var ingen o filma eller fota men aja min finaste lilla Majsan är bäst iallafall!

Efter ridpasset så åkte jag vidare till Arhamiz. Som sagt så var jag ju helt slut, men jag blev tvungen att mocka eftersom att Ellen tydligen alltid gör det innan jag kommer annars... Det gick inte så snabbt men gjort blev det iallafall! Vi skulle ha ridit markarbete idag men gjorde inte det, blev ett dressyrpass istället. Han har blivit så himla mjuk och fin nu och håller nästan formen hela tiden. Han börjar bli riktigt fin i galoppen också, måste bara bygga muskler och kondition så han orkar hålla sig i formen och hålla kvar gångarterna. Tränade också på galoppombyten att han inte skulle byta direkt när man vänder upp på medellinjen och inte bara dra iväg, det gick faktist rätt så bra men lite race blev det också.

Ska nog rida markarbete på söndag, mitt sista pass med honom innan jag åker utomlands. Har en ganska bra övning som jag ska testa. Mamma är med då och jag ska tvinga henne att fota hahah! Ska bli kul sen att komma tillbaka efter drygt en vecka och se hur han är då och hur han blivit. Aja nu blev det här ett väldigt långt inlägg men aja, ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0