Helgen uppe i Stockholm globen.

Nu kommer det bli ett långt inlägg om min helg uppe i Stockholm så ni måste inte läsa.

Lördag-Jag,mamma,Hanna och Carina tog tåget upp till Stockholm vid elva. När vi kom fram åkte jag och mamma till vårat hotell och Hanna och dom till sitt. Vi fick checka in på direkten på Globen hotell och vårat rum var så mysigt. Senare så mötte vi upp Hanna och Carina i Globen City för att köpa godis innan showen och så, sen gick jag och mamma tilll våra platser. Vi hade så grymt bra platser på alla showerna, första showen så satt vi på A8 rad 7 och det var grymt! Julia och Mackan var ju med på shettisgaloppen också och fyfan vad mäktigt det var att se dom. Jag skakade hur länge som helst ni skulle se mina händer haha, shit vad coolt det var. Allt var awesome. Sen när den första showen var slut så gick jag och Hanna i annexet i väntan på att andra showen skulle börja. Då köpte jag det turkosa pannbandet till Pegazus och vi köpte tillsammans det limegröna pannbandet till Nero. Sen köpte vi inget mer på lördagen för att allt är mycket billigare på söndagen. Andra showen var också helt grym då satt vi fan på världens bästa platser, satt på A7 rad 4 och FEI ryttarna satt BREDVID oss. Helt sjukt! För att ni inte ska bli uttråkade nu så ska jag inte berätta mera om lördagen.


Söndag-Vi gick upp redan vid halv åtta och duschade av oss. Sen gick jag och mamma ner för att äta frukost och vilka sitter då inte i frukostsalen om inte själva John och Robert Withaker. Jag dog, sen var också Douglas Lindelöf där och Angelica Augustsson. Lite kul o sitta och äta frukost samtidigt som dom värmer upp till dressyren neranför så det satt jag och mamma och tittade på medans vi åt frukost. Första showen började halv tio och då skulle det vara Prins Charl Philips ponnyhoppning och Grandprix Hoppning också. Vi satt på jätte bra platser den här showen också och fick äntligen se Rolf Göran Bengtsson ♥. Medans dressyren var så skulle vi gå till mässan men då träffade jag och Mamma först ägaren till hästen vi ska provrida, och det var trevligt! Så jag och Ellen ska provrida den 11 December, ska bli spännande. När vi sen gick på mässan så handlade jag det mesta, schabraket med brodyr,tränset,reflexländtäcket,jw schabraket,guld pannabandet tror inte jag glömt något nu. Sista showen behövde vi tyvärr gå tidigare så vi hann itne se hela Stjärnornas Hoppning för vi skulle hinna med bussen hem. Men det var grymt att se hyllningen för Rolf Göran Bengtsson, hela globen stod upp och aa helt grymt!

En oförglömlig helg, och jag har haft det grymt!


Kommentarer
Postat av: HANNA

alla stod inte upp ;)

2011-11-28 @ 21:06:25
URL: http://hhannakjellbergs.blogg.se/
Postat av: caroline

Helgen var fantastisk...så himla lyckad!!! Höjdpunkter; super bra platser i Globen, hyllning för Rolf-Göran då hela Globen kokade, shettis galoppen med Mackan o Julia, frukosten med alla "kändisar", fina hotell rummet, trevligt sällskap mellan föreställningarna, föreställningarna, alla fina hästar...ALLT med andra ord :)

2011-12-01 @ 20:34:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0