Kiss me, say that you miss me

Charmiga häst ♥

Söndag - Belöningsridning på Stjärnholm, som Emilia skrev så red vi ut. Jag hade Frans och jag gillar verkligen den hästen! Han är en sex åring som är hur charmig som helst, sen är han väldigt stor också, 174 cm, fast inte ens jag känner mig liten på honom. Jaja, han var väldigt jobbig i början och galopperade på stället och kunde inte vara lugn. Första galoppen var hemsk, han bara drog iväg med mig, förbi Amanda (ridläraren) och alla andra hästar följde efter. Sen efter ett tag blev han jättemysig och lugn. Vi red bort till Flättna och runt lite där, sen red vi tillbaka. Jag stannade i stallet till kvart över fyra för då kom mamma och hämtade mig för att vi skulle till Fresa.
Fresa står på Lilla Flättna så vi åkte dit, det började inte bra ska jag säga er. Hon är ju mörk och när vi kom ut till stallet var det kolsvart så vi fick gå och leta efter henne i hagen, sen blev hon lite rädd när vi kom, men det var ovanligt lätt att ta in henne då hon brukar vilja stanna i hagen. Jag longerade henne i kanske 25 minuter och körde lite NH eftersom att hon var så blöt och jag var helt slut i hela kroppen efter ridturen på Frans. Sen så reserverade vi den sista boxplatsen på Lilla Flättna, så nu är det bara att hitta en häst!

Måndag
- Idag har det inte hänt så mycket eftersom att jag är sjuk, jag hade tänkt att ha ett Twilight maraton med mig själv men har bara sett första så jag ska se dem andra två lite senare.
Sen så måste jag plugga också eftersom att jag inte var i skolan och missade massa, skulle ha lämnat in tyskan som jag inte fattar någonting av så den måste jag försöka få klart.
Nej nu blev dethär jättelångt så vi hörs senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0